Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

32 weeks

syukur alhamdulillah..minggu ni dah cukup 32 minggu..baru aku perasan rupa2nya dah 8 bulan dah..hehe dok rasa macam baru 7 bulan ;p..tu pun sebab along aku yang tanya..dia dengaq kata 8 bulan,dia cakap whoaa dah tak lama lagi tu..erk baru aku terpikiaq btoi gak noo..dah tak lama..aku rasa lama sebab dok pikiaq ujung bulan februari baru sampai masa..hehe..kemungkinan awal 2-3 minggu tu pun mungkin ada.. ;p

malam tadi sembang2 ngan my b.dia pun baru perasan yang hanya tinggal sebulan ja lagi ;D hehehee..tak sabaq ja dia..owh sekarang baby sangat aktif.dulu malu2 kalo my b letak tangan time dia gerak..la ni makin rancak plak dia gerak haa kalo dengaq suara my b or rasa tangan my b..tidoq aku dah tak senyenyak dulu..2-3 kali aku terjaga.tapi alhamdulillah tadak la plak rasa bad mood or pening2 di siang hari..ni latihan untuk aku la ni nak menyusu di malam hari nanti..hehe..hmm sebulan dua ni pun asyik mimpi benda pelik2..macam2 mimpi..ada cakap kat my b,aku penah baca orang yang hampir saat bersalin ni selalu bermimpi..so aku tak amek kesah pun mimpi2 tu..bangun pagi ja aku dah lupa semua mimpi2 tu..hehe..

malam tadi gak aku cakap kat my b, membe aku punya ofismate meninggal time bersalin.lepas bersalin tu dia koma,anak alhamdulillah selamat.aku ada la cakap pasal komplikasi time bersalin ni..samada bleeding yang tak berhenti,masalah uri ka atau apa2..sebab tu time check-up,nurse tekankan bacaan HB tu..if HB rendah,agak berbahaya untuk ibu mengandung.apa2 kemungkinan tu ada tapi tu semua atas takdir Allah SWT.tapi doa aku dan my b moga kami bertiga diizinkan bertemu oleh-NYA insyaallah.. ;)

22 dec lepas aku pi check-up kali ke sembilan..berat naik 700 gram ja dari 2 minggu lepas..HB ok cun ja..time check perut,nurse cakap kaki aku bengkak sikit.tapi dia cakap ok ja..then proses mencari baby didalam perut..hehe..dia tanya agak2 tau dak baby dok tang mana..aku cakap la last 2 weeks dah menonggek ke bawah..behtu dia cari2 tadak pun.hish pi mana plak baby ni..erkk aku risau ja dengaq dia kata mcm tu..sebab sebelum masuk bilik aktif ja baby pusing2..time nurse pegang tu dia diamkan diri..haha..last2 nurse amek alat kesan jantung dia la..haa rupa2 ada pun kat sebelah kiri..hihihi..senyum nurse tu..heart beat dalam 155.tapi nurse cakap dia dok melintang ni.jangan risau plak..banyak lagi masa..jangan dok pi urut2 plak bagi baby pusing dok bawah..takpa la baby,main2 dulu kat dalam tu.nanti dah sampai masa,baby turun ke bawah yaa.. ;D

so next check-up 5 jan 2011,nurse highlight kedudukan baby la..moga2 baby dah berubah kedudukan..

No comments: