Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

~7 bulan~




www.babycenter.com

Syukur alhamdulillah minggu ni dah masuk minggu ke-28 ;)..aku sangat bersyukur kehamilan kali ini dipermudahkan oleh-NYA.terima kasih Ya Allah.aku redha dengan ujianMu yang terdahulu,dan sekarang aku merasai kenikmatan yang Kau berikan kepada hambaMu ini.

Awal tahun dulu aku diuji dengan keguguran yang tak terjangkau oleh fikiran aku.ya laa,time terima berita tu aku taktau samada happy @ sedeh.sebabnya time tu la aku tau aku pregnant dan time tu jugak la aku tau aku gugur.bercampur baur perasaan ini.tapi aku redha..my b pun redha.tak penah aku tunjuk kesedihan aku kat sesiapa kecuali hanya kepada my b..thanks sayang!

dan kehamilan aku kali ini juga aku tidak merancang.selepas habes tempoh berpantang,aku berfikir mungkin perlu aku merehatkan diri sementara,selepas 6 bulan baru aku mencuba untuk hamil sekali lagi.tapi pabila mendengar perkhabaran gembira orang keliling yang nak terima orang baru,aku meronta2.asyik fikir KALAU lah tak terjadi perkara sebelum ni,sudah pasti bulan julai lepas aku dah timang anak.tapi sampai bila aku nak pikiaq macam tu.so aku tawakal dan redha..kalo rezeki aku dimurahkan,insyaallah sampai masa nya.dan alhamdulillah doa aku diperkenan.

mula2 hamil agak risau dan selalu fikir segala kemungkinan.sampaikan rasa takmau buat satu apapun benda.syukur juga tuhan permudahkan segalanya.tiada alahan yang teruk2.setakat letih di malam hari selepas kerja.inilah ganjaran yang aku dapat..siang hari aku masih dapat bekerja macam biasa,hanya di malam hari aku perlukan rehat secukupnya.Aku berusaha untuk tidak mengeluh walau susah macam mana pun tatkala aku membawa amanah Allah ini.Aku merasakan seseorang ibu tidak perlu mengeluh atas apa ujian yang Allah berikan ketika mengandung kerana amanah Allah itu adalah suatu ganjaran yang tak terhingga untuk kita kaum perempuan.pesan aku kepada rakan2, jangan la mengeluh ketika hamil,redha dan cuba hayati setiap kehamilan anda dan anda akan nampak kemanisannya..syukur alhamdulillah ;)

sekejap aku rasa masa berlalu,minggu ni dah genap 7 bulan aku membawa amanah Allah.sepanjang 7 bulan ini,hanya sekali my b dapat melihat buah cinta kami sedang berenang2 dengan gembiranya.dan aku tau my b sangat2 teruja menanti kedatangan buah cinta ini.walaupun dari dulu sebenarnya my b ni rimas dengan budak2 (almaklumla nama pun anak bongsu..heheh) tapi berlainan dengan zuriat sendiri kan..amanah yang Allah SWT beri untuk menyambung keturunan manusia.

Doakan aku agar dipermudahkan segalanya ketika melahirkan amanah Allah ini.aku redha dan tawakal dengan setiap apa yang Allah SWT aturkan untuk kehidupan kami sekeluarga.Insyaallah..




No comments: