Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

check up kali ke-10

05/01/2011-aku pi check-up 2 minggu sekali dah.sebab dah lepas 7 bulan kan..semuanya ok alhamdulillah..cuma masyaallah lamanya nak menunggu sebab nurse tak cukup.ramai yg meeting..baby plak dok bergerak x berhenti.maybe dia pun bosan kan ikut mood aku yg bosan tu..aku dok ngunyah,dia dok menendang tak berhenti..'ngunyah' sama la tu..haha..siap dok sedu2 lepaih aku makan..hahha..ya ya ya ja macam makan sama2 ngan aku (bosan2 aku imagine la dok mkn ngan baby)..hehehe..

time masuk check perut,nurse kak zah(nurse ni mmg best.dia bahasa diri dia kak zah ja) tanya aku "baby gerak aktif tak?" aku angguk kan ja..sebab time tu tiba2 baby mendiamkan diri.kak zah check dia kata kepala baby dah turun ke bawah..last 2 weeks kepala dok melintang perut..syukur alhamdulillah,yang tu aku nak dengaq tu..

then dia nak amek bacaan heart beat baby.dia dok letak2 x dengaq pun.dengaq baby dok gerak ja..sekali amek!gerak tak berhenti2 sampai senget2 perut aku..terbonjol sana sini.aku pun naik risau.baby aku ni pasepa jadi lagu ni.tadi bukan main dia diam..kak zah tu releks lagi..dia biaq ja baby aku tu dok menari kat dalam.sambil2 tu ada sorang nurse mai tanya dia pasai kes patient lain.so sambil dia dok lekap alat dengaq jantung tu,sambil dia sembang2 la..yang aku ni berpeluh dah sebab baby gerak tak berhenti,sengal2 abeh tulang rusuk ngan perut aku.sambil2 sembang tu kak zah dok 'kepung' baby aku tapi baby aku dok tolak tangan dia..hahaha..ada la 3-4 minit dia biaq baby aku menari sorang2..dah nurse tu blah,dia kata "baby gerak takmau berhenti sampai heart beat pun tak bole amek.bila dia gerak tak berhenti,heart beat dia jadi laju,tak bole amek bacaan normal"dia dok senyum kat aku.last2 dia 'kepung' baby,tindih tangan atas perut aku..baru la baby tu diam xleh bergerak..hahahha...dapat la bacaan heart beat 144..amboiii pandai dia tunjuk perangai noh..gamaknya dia dengaq kot nurse tu tanya dia aktif ka tak..so dia tunjuk la skill dia ;D

nextweek aku kena pi lagi check-up.kali ni jumpa doktor sebab dia nak scan plak untuk kali terakhir..yang lain2 alhamdulillah semuanya ok ;D

tapi dalam seminggu ni memang perasan my baby makin aktif.dah minggu2 terakhir sebelum nak kuaq kan..perut pun dah makin membesaq.berat bertambah 700gram ja..sekarang ni baby dah tak malu2 macam dulu.lagi orang pegang perut,lagi dia rancak bergerak..aku dah bole main2 pegang lutut,siku,bontot dia..hehe pandai2 aku imagine bila aku pegang berbonjol2 tu.siap bole cubit2 lg kot atas perut.. ;D my b sampai bising2 aku dok main cubit jemput2 bonjol tu,dia risau aku dok tekan baby,nanti terpeleot tulang la apa la..hahahha..risau lebih la my b ni..kadang2 bila aku rasa bonjol2 cepat2 aku soh my b pegang.hehe dia pun syok dok acah si kecik ni.

No comments: