Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Dugaan Allah SWT

seminggu dua ni sangat kalut la aku rasa.kalut dengan bencana alam yang melanda bandaraya alor setar.hari isnin 1 nov,my boss start x masuk ofis sebab rumah dia banjir di kuala nerang.so dia kalut dok pindahkan rusa2 dia yg sebanyak 70 ekor tu.kemudian my assist. project manager plak rumah masuk air di jitra.ari rabu 3 nov,my project manager plak x bule mai ofis sebab dah terkepung di jitra.ya sgt teruk keadaan banjir di jitra.aku x rasa apa2 sebab dah bule agak banjir di sana.dan sepanjang aku hidup ni x penah lg la a.star banjir teruk.

ari rabu 3 nov, bekalan air kat a.star dah dipotong.my b sebuk cari tempat nk membuang.last2 sampai ke RnR Gurun kami pi cari ayaq.hehe.balik ke a.star saja round2 ngan my b kat jalan anak bukit.tengok2 paras air dah meningkat smpai depan KMC,lorong menteri dan taman golf.dah mula risau dah.masuk jalan lorong fajar...nahhh dah nampak kereta bersusun tepi jalan.air dah naik!biaq betoi..2 jam yg lepas masih kering kontang.dlm pukul 3 pagi,jalan depan umah dah naik air.MIL masih cool sebab x sangka pun nak masuk dlm umah air tu..pukul 5 pagi my b gerak.kata air dah masuk umah.aku bgn tengok2 air dah depan pintu bilik.mak aii laju sungguh ayaq..mcm kat tepi pantai.nasib suma dokumen ngan baju2 yg main sumbat ja dalam beg dah ready.teruih my b bawa aku kuaq dari umah pi umah membe MIL kat tmn muhibbah.

sampai koi 1 tgh ari,ayaq kat tmn muhibbah plak naik..hmm last2 pindah pi umah parents aku la kat tmn nuri.alhamdulillah ayaq x naik..sampai arini 10 nov aku masih kat tmn nuri..ayaq bah baru surut ari sabtu lepas.ari ahad baru kering sepenuhnya.ari isnin baru bule masuk tgk umah.aku dengan sehelai sepinggang baju keja xdak,so sms bos aku aku cuti sampai isnin..

skrg ni timbul isu salahkan sapa..hmm bagi aku semua salah..pembangkang,kerajaan,penduduk..sebabnya?ni suma datang dari Allah SWT.ujian Allah.tapi cuba la tengok..masing2 cuba ambik kesempatan atas isu ini.xmau muhasabah diri.patutnya cari jalan penyelesaian,berganding bahu.bukan tuduh menuduh mcm ni..apa2 yang berlaku atas kelalaian dan kecuaian manusia.terima suma ini dengan redha..

alhamdulillah walaupun terasa sedey dengan apa yg jadi..my b tetap kata "ni ujian dari Allah SWT.DIA baru bg ujian dengan air,tanpa hujan lebat dan ribut.hanya air pasang yg banyak.tp manusia dah kelam kabut umpama hari kiamat.."itulah kekuasaan dan kebesaran-NYA.redha dengan ujian ni..80% barang dlm rumah rosak.tp alhamdulillah kain baju,dokumen dan diri ahli keluarga semua selamat...syukur....

No comments: