Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

MGTT kali ke-2

28/11/2011 aku ada test MGTT-minum ayaq gula!sebenaqnya haihhhhhhhh..aku takut nk buat test ni..bukan sebab kena minum ayaq gula..NO..NO..NO..bab nak telan ayaq gula tu tadak hal..aku takut kalo ada diabetes time pregnant ni ja ;(..sampai termimpi2 aku 2-3 hari sebelum amek test ni..my b pun gelak..ceit..hahaha..nightmare sungguh laa...

pagi2 aku dah pi,sekali tengok aku no.41..haih ramainya orang..tunggu dekat 15 minit nurse panggei soh pi minum ayaq gula dulu.aku pun pi la bilik no.2...sampai kat bilik tu depa amek darah kali pertama..then nurse cakap lepas ni minum ayaq gula.lepas tu bole la teruih pi scan kat doktor..10.50 pagi yakni lepas 2 jam mai amek darah semula..aku tengok ada 3 gelas ayaq gula kat situ..aku amek yg paling sikit..hahaha..pergh aku rasa kali ni lg manissss dari yg sebelum ni..tp aku minum2 sambil senyum ja..sebab ada ibu mengandung sorang dok tunggu turn behtu muka mcm cuak2..relek la..pikir positif..kalo dlm otak tu kata nk muntah ka geli ka mmg automatik akan kuaq balik..aku minum sambil tahan nafas..heheheh

dalam kol 9 pagi pi bilik doktor.hadoi style panggei x ikut turn.aku mula sampai,jadi org last plak yang masuk bilik tu.dr.scan tengok,alhamdulillah uri kat atas ;) yeay!yang tu aku risau mula2..then doktor kata sumanya nampak ok,aktif baby dok bergerak sampai bergelombang perut aku..then doktor cakap 'ahaa dah nampak baby boy'hehehe..dah 2 doktor yang confirmkan..tapi my b xmau berharap sangat selagi x kuaq depan mata ;p..dah abes scan baru doktor cakap 'laa ni x kena ni.patut pi timbang berat ngan amek urine test dulu'ceh nurse ni beria2 dia soh aku jumpa doktor terus.aku pun kena patah balik amek berat apa suma..berat aku naik 0.5kg dalam masa 3 minggu ni..yang lain2 suma ok..dah abeh suma tu kena pi jumpa doktor balik.dia cakap xdak apa2 so nanti mai check up 8hb dec plak..

aku pun pi bilik no.2 amek darah lepas 2 jam..tunggu tak lama gak..tp aku sangat yakin kali ni 2-3 kali la cucuk sebab lengan kiri aku urat x nampak.nurse tanya aku senang tak nak amek darah ni.laju ja aku jawap susah..hahaha..sekali tengok lengan aku dia kata 'ahaa memang susah pun ni' kali pertama amek belah kiri x kuaq darah langsung..aku dok senyum2 ja..behtu dia kata kita try belah kanan la..dia pun try la,keluaq sikit ja..aiseh..kali ni agak sakit sebab dah jadi bengkak biru time dia dok try cari urat tu..aku tengok ibu2 kat luaq tu pakat usha aku dah..muka sorang2 seriau..haha..aku dok senyum2 lg..nurse tanya 'sakit ka kak?'aku kata 'biasa la..xpa aih nak buat mcm mana' behtu dia tanya aku 'kalo saya amek kat tempat yang akak amek darah kali pertama tu mau dak?" aku tanya dia "bole amek 2 kali ka?" dia kata bole..aku pun kata la "amek ja la..kat situ ja pun yang darah senang kuaq"..hehehe..sekali amek keluaq banyak darah aku..haa bole pun..hehe..susah gak depa nk cari urat aku ni..

No comments: