Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

check kali ke-6

harini 13102010 aku ada appoinment kat KKIA.aku sampai dalam 8.15 mcm tu..sekali tgk no yang ke-44..perghh ingat lama lagi la..duduk tak sampai 5 minit dah sampai giliran aku.risau tang berat badan ja aku ni..hehe..timbang berat badan naik 1.5kg.alhamdulillah..naik gak berat aku.darah ok,HB dalam 12.4..ni la akibatnya jarang makan ubat..hihihi..memanjang terlupa nak makan..dah abeh timbang suma,tunggu turn nak amek darah.ya allah lamanya tunggu..ramai sungguh orang.tambah plak dengan budak2 praktikal..sesak jadinya..risau aku kalo budak praktikal yang amek darah.sebab aku ni jenih tak nampak urat,so kalo salah amek memang 2-3 kali la ;(..nasib aku dapat nurse yang amek darah aku dulu.dia memang pandai cari urat aku..time aku nak amek darah,ada sorang lg ibu ngandung nak amek gak.tapi dia macam takut2..aku pun takut sebenaqnya,tapi dok senyum bagi ilang takut ja..ibu tu sampai nurse kena peluk dia kat belakang,nak bg dia releks..kesian dia..tapi lepas tu ok ja.. ;)
dah abeh amek darah,buat urine test,tunggu plak untuk check perut.haih lama la jugak.dah check suma,nurse kata nak kena cucuk kancing gigi ni.1st dos dulu,2nd dos sebulan selepas ni..pergh aku terbayang org kata cucuk kancing gigi ni sakit ;( haih gabra gak aku.sekali aku pi nak cucuk,kena budak praktikal lelaki plak.hadoiii dok terbayang macam2 dah..tapi sebab depa2 ni lawak,hilang takut aku..haha..rupa2nya sorang staff nurse tu kena selia depa la time depa nk bagi suntikan tu.staff nurse tu dok pegang buku nk tulih markah.behtu mulut dok pokpekpokpek kat budak laki tu..sorang lg staff nurse dok gelak2 sbb tgk reaksi budak laki tu.budak laki tu bukak mask dia dok buat2 muka kat aku..hahah dok ejek staff nurse tu beletiaq kat dia.aku dah gelak2 dah..macam mak beletiaq kat anak ja rupanya..hihihi..syukur aku sebab tak sakit pun budak laki tu buat..tangan2 pun xdak lenguh..staff nurse tu siap kat kat budak praktikal tu 'nasib baik la dapat ibu mengandung yang releks macam ni,kalo dak mampuih la ampa kena komplen'hahaha aku dah gelak2..taktau sebenaqnya aku gabra ja pun.. ;p.hihi next appoinment aku 10 november nanti..hmm maybe time tu kena cucuk sekali lagi la..

No comments: