Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

puasa kah?

arini dah hari ke-4 berpuasa..aku pun berpuasa gak.tapi kan...puasa yangyok!hahaha..aku puasa stengah ari ja.after 12,gosh!kepala berpusing,badan penuh angin..tambah2 aku risau if bule memudaratkan baby di dalam.yeah mmg berpuasa ni x beri apa kesan pun kat baby..sebab baby akan amek zat dr ibunya.tapi masalahnya ibu nya yang ni la yg terpeleot terus atas katil.tambahan plak aku ada gastrik dan angin so agak perit gak la..takut aku kalo gastrik aku makin menjadi2 nanti..my b kalo tgk aku dah terbaring atas katil tu mmg dia soh berbuka ja.tapi ya allah ya rabbi,lps berbuka tu makin teruk jadinya..kalah org yg berpuasa penuh..xpa la untuk baby kan..nnt lps raya aku ganti la balik ;) owh skrg ni pun dah rasa pedih2 perut ni ;(

esok aku ada check-up kali ke 3 di KK..risau plak HB aku mcm mana sbb lately ni aku asyik rasa nk pitam and pening.takut HB low ja.last month HB 15 and nurse ckp tu sgt baik ..arap2 esok HB aku dlm paras yg ok..and esok pun aku akan dpt tau result aku minum ayaq gula aritu.moga2 paras gula x tinggi..

hmm teringin plak nk pi scan baby lps dah 3 bulan ni.aritu scan masih dalam 9 weeks so x brapa clear lg aku tgk.dah ckp kat my b nanti nk gi scan.kali ni pregnant aku tiap2 ari risau..risau mcm mana la baby dlm perut ni.sihat ke tidak kat dlm tu.if makan apa2 pun pikir ok ka tidak utk baby..nak wat keja berat2 pun pikir banyak kali gak..

tapi alhamdulillah sbb my b banyak bantu.aku agak terkejut sebenarnya sbb ya laa duduk ngan mak mertua ni banyak keja mak mertua aku yg buat..dapur mmg aku dah xmasuk.sidai baju pun dah x buat dah.basuh baju if skit2 tu aku campak ja masuk mesin auto tu.if baju harian my b la yg akan kutip basuh.tempat tidoq pun dia yg kemaskan.bilik skrg ni pun dia dah kemas sikit2..happy aku tgk sbb selama ni keja2 cenggitu mana dia buat.sebelum kawen pun mak dia yg buat kan.

aku perasan banyak perubahan my b bila aku pregnant ni.apa perubahan tu biar aku ja yg tau ;) really2 proud of u my dear..sgt2 bersyukur..malam2 dia akan temankan aku sampai aku tidoq then baru la dia buat keja2 dia..keja dia ni x tentu masa..kdg2 3-4 pg baru tidoq.aku nk pi keja pun kesian nk gerak dia soh antaq aku.kdg2 aku pi sendiri ja.tp skrg ni disebabkan aku slalu pening2 terpaksa gak suruh dia antaq..my b pun skrg ni sebuk dengan pembukaan showroom baru.alhamdulillah syukur rezeki untuk anak2 strawbearu..anak2?yeap sbb nya my b punya share partner pun wife dia pregnant gak.dan yg paling best due date dia sama ngan aku 22 feb 2011..hahah!sebab tu la anak kami ni jadi anak2 strawbearu ;) moga Allah SWT buka kan pintu rezeki untuk aku dan suami serta bisnesnya..aminnn

No comments: