Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

check-up kali ke-3

arini aku rasa lemau selemau2nya..huhu.sebabnya mlm tadi beria2 dah aku nk tdoq awai sebab pagi ni nk pi KKBB..dlm kol 10 mlm aku tdoq.tetiba dlm kol 11 aku terjaga tgk xdak letrik.ingat sat ja la.so aku pun wat xtau.skali tgk dah kol 12..aik blom ada lg?aku sms my b ckp xdak letrik,dia pun cepat2 blk umah..sampai umah tu dia dok kipas aku soh aku tdoq.tp xleh gak..hmmm dalam 1.30 pg dia ajaka ku pi tdoq dlm keta..haha!aku ni siap angkat bantal lg.mula2 kami round satu taman..tgk satu taman bergelap tp xdak pun keja2 tnb..hmm maybe ni sebab projek keretapi berkembar tu kot.maybe kena mana2 saluran letrik la nih..duduk dlm keta ada la smpai kol 3 pg..aku dah xleh duduk dah.rimas..sejuk mmg la sejuk tp x selesa la aku.gerak my b ajak tido dlm umah balik.rasa2 dlm kol 4-5 cenggitu baru ada letrik..soq pun aku x bgn sebab aku nk tidoq.risau aku x cukup tidoq ni..x pasai2 ja darah naik nanti..

dalam kol 8.20 pg baru aku pi KKBB..my b antaq ja sbb dia nk balik sambung tidoq.aku sampai KK terjumpa farah diana classmate aku sekolah rendah..berat badan dia berlebihan so kena pi check selang sehari kot..alahai kecik molek cute ja dia..heran aku mcm mana nurse kata berlebihan..heheh..x lama aku duduk,nurse ajak pi check gigi..sat ja rupanya sbb doktor gigi tu naik atas check aku.xyah pi turun bawah ke klinik gigi.time aku lalu masa sampai td punya la ramai org kat bawah.nasib baik aku xyah tunggu.dah abeh check gigi aku pi timbang berat ngan tekanan darah.berat aku turun 1.6 kg..erkkkkkk?nurse kata kat aku'sbb posa kot berat turun ni'nak ja aku ckp aku x posa pun..hihihi..then tekanan darah aku pun normal ja..dah abes suma tu nurse soh aku pi bilik no.2 amek darah,then pi makmal pastu amek air kencing and last sekali pi bilik 9A jumpa nurse..syukur la kali ni amek darah sekali ja..

dah abes suma proses tu aku pi bilik 9A..tgk jam baru 9.30..perghh awal lg..berangan2 la aku ni nak balik awai..tp tinggai angan2 ja.sekali hamek 2 jam aku dok tercongok kat situ.patience ada la dlm 5 org ja sebelum aku..tu pun makkk oiii 2 jam tu tunggu..sampai turn aku nurse tu terkejut berat aku turun byk sgt dalam masa sebulan.aku cakap la aku x lalu makan nasi.if tgh ari makan aku akan muntah balik kdg2..hmm nurse tu mcm x puas ati dia ajak aku pi timbang lain..mmg sah berat aku turun 1.6kg..nurse tu mcm pelik skit sbb dia kata HB aku cun, 13.3 tapi sbb apa berat aku turun mendadak..pastu dia dok komplen kat nurse junior yg mesin berat tu mmg ada masalah skit.kemungkinan bacaan kali pertama aku dulu x betul..hmm tah la mana aku nk tau..

dia tgk buku aku dia cakap owh patutnya arini kena scan ngan doktor ni.tp doctor xdak so esok la adik mai scan lain..aiyokk kena pi lg ka..huhu..penat aku mcm ni..dia siap ckp esok sure ramai org nk jumpa doctor ni..hmm nmpak gaya aku kena pi awai skit la.behtu dia nak check perut aku..dia tanya ada rasa baby gerak2 dak?aku geleng kan ja..sbb aku ada la rasa geli2 skit dlm perut tp x sure tu apa..hiihii..then dia ckp saya x dpt nak rasa lg baby ni.erkkk cuaknya aku nurse ni ckp mcm tu!tp aku cuba think positif aku ni kan period x tetap so x semestinya aku dah 12weeks..maybe baru 10 weeks kot..heehee..then nurse ckp xpa la esok jumpa doctor utk scan lg skali.doctor nak tgk perkembangan janin mcm mana.sbb drpd scan yg lepas x brapa clear lg..behtu mcm biasa la dia terang2 pasal diet makanan ni..dia pesan soh aku makan kerap skit..hmm nmpk gaya aku xleh berpuasa lg la..nk kena bg berat badan naik dulu ;( dah setel suma baru aku call my b..skali tgk jam dah 11.30..hmmm lambat juga abesnya..esok mintak2 la x lambat mcm arini..

No comments: