Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Peristiwa di bulan puasa

arini mood nk menulis datang lagi..hehe..sebenarnya byk benda best berlaku dalam bulan puasa ni(walopon x dapat nak menghayati puasa dengan sesungguhnya kali ini ;(..huhu)

pertamanya majlis berbuka puasa bersama rakan baik aku.fieza,falena dan shida..hmm walopon dah berkahwin,masa untuk rakan baik tetap ada..my b dan aku akan pilih hari yang mana aku kuaq ngan membe aku,dia kuaq ngan membe dia..baru la adil kan?bes2 makan kali ni..sebab lauk pauk suma licin.sedap sangat!yang penting x sampai rm100.00 pun makan ;)

keduanya,2hb sept patutnya aku balik ke kampung my b kat kelantan tu.tapi dalam 31 ogos, tetiba dapat berita adik MIL aku kat kelantan meninggal dunia.innalillah...mmg arwah sakit lama dah tapi arwah pergi dalam keadaan yang tak dijangka..meninggal dalam pukul 2 petang.dalam lepas asar terus kebumi.x sempat pun kami nak ziarah..tapi aku tetap balik sana dalam pukul 4.30 ptg.berhenti banyak kali gak.biasala ibu ngandung ni..sakit pinggang la nak terkencing la..hihi..pukul 10.30 malam gak la baru sampai..duduk kat kampung dalam 5 hari cenggitu..bestnya!tak kuaq jalan mana2 pun..lagipun nk raya ni Kota Bharu memang sesak.sempat pi jenguk KB Mall (hubby shopping),Mydin Mall(hubby shopping gak) and last baru la wakaf che yeh(aku shopping tudung)..hehe..

dan kemarin 6 sept,aku ngan geng pi majlis berbuka puasa rumah Datin Paduka Yasmin.Datin ni anak sedara Tun Dr.Mahathir.menantu datin yasmin ni membe aku sekolah menengah.so atas jemputan BB,kami gerak pi umah MIL dia lepas keja..Majlis berbuka puasa untuk bagi zakat dan duit raya kat rumah anak2 yatim,ibu tunggal dan keluar miskin..mmg tiap2 tahun ni acara depa sekeluarga.1st time aku hadiri majlis sebegini.Masyaallah..ramainya manusia..anggaran dalam 1000 jemputan tapi yg datang hampir 2000 orang..aku belajaq sesuatu benda yang baru dalam majlis mulia seperti ini..berilah sumbangan kepada golongan tidak berkemampuan dengan ikhlas..insyaallah tuhan akan merahmati kamu sekeluarga..masih ada lagi hartawan dan dermawan yang ikhlas dalam memberi sumbangan sebegini..Subhanallah..rasa happy sangat dapat bekerjasama dalam majlis sebegini..terima kasih kepada Datuk Paduka Rahmat dan Datin Paduka Yasmin sekeluarga serta Yasmin Holdings di atas sumbangan ikhlas mereka.hanya Allah dapat membalasnya.tak kekok plak ada kat umah MIL bb sebab masing2 ramah ja melayan kami..terima kasih BB sebab bagi peluang kat membe2 ni untuk turut serta ;)

No comments: