Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

test minum air gula

25/07/10..dlm kol 8 pg aku sampai kat KKIA..aku pi kat kaunter ckp nk minum ayaq gula arini.dia soh pi buat urine test dulu.tgk no.giliran aku no.10..x lama lps wat urine test,nurse soh aku masuk bilik no.2..aku pun masuk la..rupa2 nurse yg check aku last week gak yg nk amek darah aku..aku suka nurse tu sbb baik..hihiih..skali dia tgk lengan aku,dia kata 'ish x nmpak urat timbul ni.mcm mana ar?'aku senyum ja..'xpa2 mai saya try..dia tampaq2 lengan aku,siap soh aku exercise tgn lagi..lama gak dekat 5 minit dia dok cari urat tp x jumpa.last choice kena amek darah kat area buku 5 aku la..amek belah kanan,langsung darah x kuaq,dia amek belah kiri plak..nasib kuaq..dia kata kat aku 'muna,saya plak yg seriyau ni..sori sgt2 sbb kena cucuk 2 kali..'aku kata 'xpa2 mmg susah pun nk cari urat saya'hehe..dah amek darah.dia soh aku minum ayaq gula..dgn sekali nafas dan 3 kali teguk,licin!haha..time aku nk minum tu dia tgh kalih ke lain,then bila dia pusing kat aku dia kata 'aik,abeh dah minum?'aku tunjuk gelas aku..hehehe..then dia ckp 'lps ni lagi 2 jam aku mai sini amek darah kali ke-2 dlm 10.35pg..sat lg kamu pi amek tekanan darah kat bilik sbelah,pastu pi makmal,lps tu jumpa doktor kat bilik 11..

aku pun pi bilik sebelah amek tekanan darah..110/70 ok normal.then nurse kata 'lps ni pi makmal.lps tu nnt dah amek darah sekali lg baru jumpa doktor kt bilik 11.'aikk td soh jumpa dulu..hmm dah nurse tu ulang 2 kali aku angguk ja la..2 jam tu mau lenguh gak aku tunggu..dah 10.35pg aku pi blk kat bilik 2 nk amek darah..nurse tu tgk muka aku 'muna,ish mcm mana nk amek darah kamu ni'aku dh gelak2..sbbnya dia yg nervous lebih dari aku..bila aku senyum2 tgk dia risau kat aku dia bule kata 'ish kamu bule dok senyum lg noo..x rasa takut ka?nk pitam ka abaq kat saya nah''aku angguk ja.aku senyum la sbb mcm dia plak yg kena amek darah..risau lebih dari aku..hehe..dia tanya aku jmpa doktor dak lg,aku pun ckp la x sbb nurse tu kata lps setel suma ni baru jumpa..then dia bisik kat aku'lain kali jgn dengaq ckp depa,dgq ckp saya tau'smbil dia senyum2..hehhee..mula2 dia amek kat lengan kiri,kuaq skit ja.behtu try lengan kanan,x kuaq lgsung.then turun pi buku lima kanan aku la.nasib kuaq..dia kata 'kesian kamu kena cucuk byk kali..'hehhee..baguih nurse ni..mcm2 doa dia baca kat aku..sampai dia kata 'mintak2 la kamu x kena apa2 penyakit..susah sgt nak amek darah kamu ni'

dh setel tu aku pun pi la bilik 11..mak ai ramainya org..ngan baby2 lg..siap tulis kanak2 diberi keutamaan..dlm kepala aku dok ingat smpai kol 12 lebih pun x abes lg ni..ada la dlm stengah jam tunggu,naik nama aku..aku masuk jmpa doktor dia nk scan..hihi ala kecik lg rupanya baby..baru 2.3cm..kes aku ni diberi perhatian sbb aku penah gugur kan..syukur sgt janin aku membesar dgn sihat.cuma nurse ckp mmg sentiasa kena pantau nak tgk janin berkembang ke tidak selepas ni..next scan maybe dlm 28 weeks.tp kalo perlu depa akan buat la nanti nk tgk janin aku ok ke x..last2 12 lebih gak baru aku masuk ofis.. ;)

No comments: