Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

kerisauan

patutnya 26hb june aku nk pi check kat dr.gangga.tp disebabkan aritu aku nk bertolak pi batu gajah (kenduri errie) aku cancel appoinment aku ngan dr.gangga tu..lama sgt nk tunggu turn.ada la lg 2 jam baru sampai turn aku..so aku x check pun minggu tu..pi batu gajah aku bawak bantal,bekalan biskut dan air mineral secukupnya..x terasa letih sgt sbb byk berhenti..membe2 my b ramai yg dah tau aku maybe pregnant..hehe..sbb my b kata selagi xdak confirmation dari doktor dia xnak taruh harapan lg..tapi sebelum aku tau aku ada tanda2 pregnant ni,ada 2-3 org mak2 membe aku tanya brapa bulan aku pregnant.maybe dr air muka depa dh bule tgk kot kan..

Dalam 2hb july,aku lepak2 di rumah sbb ari jumaat.skali my b ternampak sesuatu..dia mcm terkejut panggei aku 'nini!'..aku kalih tgk dia.then aku nampak ada tompokan darah mcm 1 spot gitu..ya allah gabranya aku.terus aku gi toilet check.aku tgk hanya 1 spot tu ja..then aku search dlm internet.katanya better gi klinik cepat.

so terus gi klinik mutiara kat jln sultanah..ramainya org!aku x sanggup nk tunggu..klinik dr.latifah dan dr.gangga lak tutup..my b bawa aku gi INS kat jln pintu sepuluh.tiada doktor selepas kol 5 ptg.erghhh!aku dah mati kutu.balik semula ke klinik mutiara..masih jauh lg turn aku..then aku decide nk pi KMC.sampai KMC doktor soh aku wat UPT..alhamdulillah syukur doktor cakap aku positif pregnant..tp nk scan x bule sbb tiada pakar.then dia refer aku ke HSB..erkkkkk fobia terus aku teringat HSB..nangih2 aku takmau pi..my b pun dah stress sbb xtau nk pikir apa..

patutnya ptg 2hb ni aku pi makan2 ngan parents aku sempena besday ummi and adik aku nk blk UIA..tp aku pi pun dah lewat,depa abeh makan dah..babah ngan ummi bising la sbb aku pi jalan jauh minggu lepas.awal2 ni dia ckp mana bule lasak2..ummi soh pi mahsuri kat jitra plak..

hampir koi 7 ptg aku sampai kat mahsuri..xtau nk ckp macam mana..terpikir maybe dah x dapat diselamatkan..then time jumpa doktor aku cakap pasal aku penah keguguran dan skrg ni plak aku bleeding.then dia ckp 'mai kita scan tengok'time scan tu lama jugak dia dok tgk screen..then dia ckp 'i nampak ada 1 dot dalam rahim u tp terlalu kecik sgt lagi..mcm u ckp masih baru so if ada heart beat pun kadang2 takleh dengar lagi'alhamdulillah!ikut pengiraan maybe dalam 5-6 weeks..doktor ckp sumanya normal..xdak apa2 masalah..if bleeding berterusan lg terus pi hospital.tp buat masa sekarang sumanya ok..next appoinment aku lg 2 weeks utk dengaq heart beat plak..gembiranya aku rasa..

so dari saat itu sampai arini,mmg aku x wat apapun keja kat umah.balik keja ja aku teruih tidoq dlm kol 9 malam.sebab kalo lmbat tidoq,esok siangnya confirm aku ngantuk xleh buat keja..alhamdulillah pagi2 aku x muntah.cuma loya2 mcm tu ja..kalo muntah pun pada mlm ari ja..siang2 ni kadang2 ja aku muntah.aku balik umah ummi aku amek air zam2 buat penawar..hari2 amalan aku minum air zam2 sambil berdoa kat allah SWT supaya pelihara janin ku ini dan semoga sempurna sifatnya..insyaallah..cuma sekarang aku berdebar2 tunggu bunyi degupan jantung janin ku ini.. ;) aku masih dlm kerisauan..trauma barangkali.mimpi yg bukan2..aku hanya mampu berdoa kerana ini semua rezeki yg datang daripada-NYA..

No comments: