Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers
sudah smpai satu tahap aku rasa boringnyaaa pi keja...boring sbb tadak keja laa..adoiiii..slalu ujg2 bln ja aku sebok..hmmm..
arini pg2 buta smpai ja kat opis aku teruih lepak kat meja farah..smpai koi 9 pg..then baru pi kat meja..owh byk plak invois2 yg aku x tgk lagi..hmmm so aku pon merekod invois la..smbey2 tu usha gak hat mana yg patut aku bayaq..
tetiba org majlis daerah kol aku..ckp kata ada payment utk co. aku tu..alhamdulillah rezeki bln posa..byk sgguh payment masuk bulan ni..nmpknya byk la kot duit raya..kekekeke!x begitu datuk?
then aku kol bos aku soh pi amek cek..tgh ari dia masuk dia soh aku prepare laa apa2 cek yg patut..haha!ni yg aku syok kalo bos aku ada opis ni..sbb time tu laa baru aku byk keja..kalo dak dok menelengung ja keja aku kalo suma benda dh setel..
skali tgk jam dah koi 2..erkkkk..aku x rehat rupanya!huhuhuhu..arini my B xdak transport nk amek aku time rehat..so aku mmg x sedaq laa time rehat ka dak..tp xpa,bln2 posa ni x rehat pon xpa..tgh syok dok wat keja baru aku tingat,ehhhh esok nk bukak posa dgn staf 3 company yg ada ni haa..then apa lg aku pon sepantas kilat pi opis sebelah..betembung ngan bos aku..heran dia tgk aku kelam kabut..kekekke!belakon ja kunun2 ada hal urgent nk diskas dgn akauntan..hahha!sembang punya sembang so kami pon dh tetapkan laa kat mana nk makan..esok laa aku pi tempah tmpat tu..
elok balik mai opis aku,tgk2 bos aku dh blah dah..lorhhhh...aku baru nk soh dia sign cek tu...hurmmm..nmpknya esok pg plak laa baru setel keja aku tu...huhuh!
balik opis aku pi bazar kat umah aku tu..my B pon beli kat situ gak sbb dia baru blk dr kolam..ada problem kat kolam..tgk muka dia pon aku tau angin x bek ni..my B punya pening pala smpai xto la nk cari mkanan apa kat bazar yg juai mcm2 tu..hurm...sabaq ya my B..bisnes mana laa xdak masalah..gagal sekali kita cuba len..lagipun bley jadikan pengalaman..xpa,jaga elok2 kolam hat len tu..don't give up!lagipon suma masalah kat kolam dulu2 pon dpt diatasi kan?yang penting,kuatkan semangat okeh?
mlm ni aku pi terawih seperti mlm2 yg lainnya..this year aku slalu smyg kat masjid derga..imam malam ni ustaz ibrahim,ayah kpd datuk mashitah ibrahim..ustaz ibrahim ni bacaan dia laju dan clear..koi 10 mlm dah abeh dah..so xdak la rasa letih pon..jemaah pon ramai lg kat masjid ni..slalunya ramai smpai 8 rakaat ja..tp kat masjid ni 23 rakaat pon masih ramai lg jemaah..alhamdulillah..hurmm..kdg2 heran gak..org tua2 yg sakit lutut pon bley wat smpai 23 rakaat,pasepa org muda wat 8 rakaat ja?sapa2 ada jawapan yg munasabah dak?

3 comments:

Flaren's World said...

soh bey sabar.adat bela ikan..kena byk sabaq wooo.

bearu said...

hmm xpa. saya msih belum give up. xkan give up slagi xmati. slagi xcapai target sy selagi tu sy berusaha.

munna said...

yeah!semangat ini yg kita mau...