Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

rumah sendiri

raya puasa yang lepas,1st time aku pi beraya di umah maktam aku..maktam aku cikgu di gerik,tapi dia beli umah kat area kuala kedah..aku tak penah sampai lagi pun..so bila ummi aku dok abaq betapa eloknya umah maktam aku,aku buat taktau ja..pastu time ummi abaq kata ada lagi kosong,aku buat tatau gak..sebab time tu rasa kewangan tak stabil lagi..
tapi time raya,bila 1st time pi umah maktam,hadoi tejatuh hati plak dengan umah dia..harga rumah dia dalam RM220K..aku dok abaq kat my b kalo ada kosong kan best..pastu maktam aku cakap memang 2-3 bulan lepas ada lagi kosong..my b cakap bole ja kalo nak tanya..so maktam aku tanya,dorang cakap dah abes ;( fasa kedua baru nak buat..so aku macam frust gak laa..maktam cakap developer ni bagus sangat..time dia tengah cari rumah bole katakan semua develepor dia pi cari so dia kata yang ni la yang paling bagus layanan dorang..

dalam berapa minggu macam tu,ummi aku abaq fasa kedua bole dah nak booking kalau nak..so aku tanya my b nak tak?harga dia letak RM255K..rasa macam murah sebabnya sekarang ni area alor setar rumah macam ni dalam harga RM280K gak..my b macam taktau nak beli ka dak..ummi cakap takpa,downpayment dia nak bayarkan..memang ummi nak berniat nak bagi kat aku ;D haha dan2 rasa seronok ada orang nak belanja ;p

so aku n my b pi la ofis developer tu..my b macam berminat dah..sebab kalo tengok plan macam menarik ja..aku tak confident sangat my b nak beli sebab dia takut tak mampu nak bayar nanti..tapi dia pulak yang tanya macam2 pasai rumah tu..dah balik umah,my b bagi greenlight suruh booking umah tu..rasa macam nak melompat ja!haha...my b cakap takpa la lepas ni sama2 la cari rezeki lebih..nak tolak pun kang nanti harga rumah melambung naik lagi..kalo ada yang murah pun memang luar dari kota setar la..kuala kedah tu walopon orang cakap jauh,aku rasa tak la jauh sangat dari pusat bandar dan ofis aku..

rumah ni kami booking end lot..and sebelah rumah ada jalan tar skit pastu sebelah tu tanah lampang..mungkin nak buat playground..rumah tu belakang rumah and depan umah ada jiran..so my b cakap selamat sikit la..nak seronok lebih2 pon tak bole lagi sebab belum submit loan..sekarang ni baru tambun tanah di kawasan tu,so developer kata next year baru nak naik rumah..time naik rumah tu la baru submit loan..harap-harap loan approve la nanti..insyaallah kalo semuanya ok,2014/2015 bole la duduk di rumah sendiri :D




kat dining room tu ada sliding door..aku dok berangan nak buat mini garden ja kat situ ;D..pastu ada wet & dry kitchen.nampak macam sempit sikit..tapi kalo buat porch kat belakang tu haa bole la kenduri kendara masak kat belakang tu ja..takat masak harian ni ok ja..aku dok berangan nak buat kitchen kabinet..pastu perabot2 semua nak suruh sub-kon kat ofis aku ni buat..cewah dah berangan!

No comments: