Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

perkembangan wan muhammad hail

aku selalu panggei anak aku,muhammad.sebabnya lepas bersalin my b belum ada lagi nama utk baby ni.jadi yang pasti ada wan muhammad..so aku ngan tok2 muhammad ni asyik panggei muhammad ja.dah 2 weeks lepas tu baru la my b dapat nama belakang iaitu hail.so la ni aku dah terbiasa panggei muhammad,my b plak panggei hail.hehehe..

waktu muhammad keluaq dari perut,berat dalam 3.4kg.betul tekaan dr.kumar ;) lepas sebulan timbang naik dah 4.6kg.uish cepat sungguh kan.

masuk 2 bulan aku bawa muhammad pi cucuk kat KKIA.time ni timbang berat dah 6.1kg..tekejut aku..aku agak2 dalam 5kg lebih ja..nurse cakap semua ok ja..time cucuk,aku dok doa jangan la bagi dia nangis kuat.kang aku yg nangih sama..hahaha..alhamdulillah,dia tak nangis.cuma nangis sebab dok pegang peha dia.memang dia tak suka orang pegang dia kasaq2 ni..hihi..balik umah tu cepat2 demah tempat cucuk dengan air suam,sapu bam panas.then dok pantau suhu risau dia demam.syukur la tak demam ;)cuma merengek manja ja..

cukup 60 hari aku masuk keja.minggu pertama tu ada gak balik time lunch,tengok muhammad ok ja di umah.kat ofis memang aku akan pam susu,kalau tak tak leh wat keja la..mau lenguh badan..alhamdulillah sekali pam tu dapat la 8oz.syukur sangat2 susu aku banyak.murah rezeki muhammad..aku perah harini untuk bekalan hari esok.kalo ari cuti memang x sempat perah sebab asyik kosong ja tangki.haha..muhammad style takmau berenggang.pandai dia set masa.pukul 5.30ptg ke atas jangan arap dia nak minum botoi..tunggu ummi dia balik keja teruih melekap smpai dia tdoq. ;)kalau ummi tadak baru dia minum botoi..

16 mei lepas pi cucuk muhammad 3 bulan.amboi sakan sungguh dia tegur orang keliling.sampai aku pun naik heran tengok dia beramah mesra dengan melayu,cina,india.berat kali ni 7.1kg..masyaallah bertubuh sungguh anak ummi ni.aku bawak susu spare dalam botoi tapi dia takmau hisap.so terpaksa la aku cari tempat tersorok skit nak menyusu.hmm patutnya KKIA kena la sediakan bilik menyusu sebab depa yang menggalakkan penyusuan ibu ni.time aku dok menyusu nasib sorang nurse offer aku suruh masuk dalam bilik rehat depa.muhammad dah terlentok time tunggu turn nak cucuk.sampai turn dia,jenuh gerak gak la suruh bangun.takut dia tekejut time cucuk.alhamdulillah bunyi ekk sikit ja..hehe pastu sambung tidoq balik.ekk tu pun sebab aku tekan peha dia takut dia meronta2..

my b dah risau berat dia 7kg.takut jadi obesiti.next month timbang berat aku nak tanya nurse pasai berat hail ni samada perlu dikawal atau tak..

sekarang ni hail dah pandai gelak mengekek2.mula2 my b jeles tengok hail gelak dengan aku sebab dia kata dia tak pandai main ngan hail sampai gelak mengekek ni.tengok2 malam ni,my b gelak ja,hail yang mengekek terlebih2..hahaha..suka ati my b..tak payah susah2 main.tabiat hail malam2 sembang dengan abah.kadang2 sembang macam nak gado pun ada sebab tangan tu dok tumbuk muka abah ja..hehe...

owh malam ni hail asyik nak melekap ja kat ummi.rindu dendam sangat la tu yaaa..ni ummi bole mengarang sebab time ni memang hail akan tidoq nyenyak sampai kol 4 pagi..so ummi akan letak hail dalam katil hail sendiri.subuh nanti baru ummi bagi hail tidoq atas katil ummi plak sementara ummi siap2 nak pi keja..

rasa syukur pun ada sebab muhammad hail ni senang diurus.hanya nangis kalau lapaq susu ja.yang lain tu tadak masalah apapun..alhamdulillah

No comments: