Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

pengalaman keguguran/miscarriage 2

23/01 aku pi HSB..sampai di bhgian kecemasan,doktor pelatih check aku..(seriously time ni aku teringat sgt2 kat ko min..alangkah baiknye kalo ko yang rawat aku..hihiih)..dia ckp kes aku ni dia bagi kat DR.LIM la..DR.LIM ni baik orangnya(kata dia la)..so dia soh aku pi wat PAC kat dewan bersalin..erk..dengaq dewan bersalin pun aku kecut perut dah..aku masuk dewan bersalin tu dlm kol 10 pg..duduk 15 mins,staff nurse(SN) panggei check darah..owh kena plak bebudak praktikal..sembang rancak aku ngan depa..dah abes tu,tunggu plak..

haih tercongok kat sejam aku kat situ..aku pelik xdak sapa pun nk amek tau ka..dlm kol 11 then sorang doktor pelatih lelaki nama DR.F kot kalo x salah mai kat aku..baru dia tanya serba skit..then dia ckp xpa la dia nk check bukaan rahim aku mcm mana,,bila check,rahim aku x bukak pun..so dia kata nnt dlm wad depa akan bg ubat la untuk aku..pastu dia ckp kena tunggu jap untuk scan..ok fine,tunggu lagi..baring la aku atas tu smpai kol 12...ngantuk nya aku..tetiba dia jengoi kepala 'aik?xdak org scan lg ka?'then dia panggei bos dia DR.FH (kot,aku lupa2 ingt)time dia mai scan,ramai doktor pelatih sama sbb tu kes missed abortion pertama dorang..
dah abeh scan,aku tunggu lagi untuk amek darah..sedaq dah koi 1..uik lamanya aku kat dlm ni..nurse yg praktikal tu pun heran lama gila aku kat dlm tu...sempat gosip2 ngan depa..hihihi

kol 1 aku disorong masuk ke wad..nasib time tu time melawat,so my b,mama,ummi n babah ada la..hadoi x sukanya aku masuk wad..wing yg aku dok ada 4 katil ja..lega skit la x ramai..ptg tu time my b balik aku nangis..uwaaa x bes dok sorang2..mungkin sbb aku pun x rasa sakit lg kan..boring gila aku rasa..

mlm tu dlm kol 10..akak sebelah aku mengerang..ahh sudah,aku dah cuak..dia tekan button panggei SN..tau ape SN tu ckp? 'berjalan mai kat kaunter depan ni'tekejut aku dengaq..dah la jerit dari kaunter depan tu ja..akak ni mmg dah xleh bangun dah..aku ngan akak depan geleng pala..nk wat cmna ni?then dia ngerang lagi..akak depan soh aku picit button,SN tu kata lg'mai jln depan ni x bule ka?'akak tu kata 'xleh bgn dah'..tetiba nurse praktikal dtg ngan wheelchair amek akak ni..tekedu jap aku..10 minit kemudian akak ni balik katil..katanya baru 5cm bukak so depa soh balik katil dulu..tp aku nmpk gaya mcm nk bersalin sgt2 dah..

x lama lps tu,akak ni lg mengerang kuat...aku ni dah x sanggup nak tgk..tetiba SN mai smbey jerit 'sapa tu haa yg mengerang kuat sgt tu?!' ya allah,tekejut aku..bila SN tgk akak tu,kelam kabut dia soh sorong pi bilik bersalin..naik wheelchair plak tu..masyaallah..kesian aku tgk akak tu...time SN mai check darah aku,naik gila tekanan aku 142-97..tekejut aku!serius aku tensen..my b soh aku ngucap,zikir byk2..jgn pikir apa2..tapi aku sungguh kesian ngan kak tu..

hampir kol 12,akak tu balik katil,alhamdulillah dah selamat bersalin baby boy..SN ckp baby dia berak,kene tukar lampin..akak tu mintak tlg SN jap..sSN ckp 'alaaa angkat la kepala tu skit,tukaq sendiri'haihhhh laaa...kat kaunter depan tu aku bule dengaq depa dok gelak ketawa..salah kah kalo guna 5 minit utk tukaq lampin baby sat?lgpun SN sendiri ckp mlm tu ada 1 kes ja bersalin,so depa xdak keja la kan?x salah kan kalo tolong pesakit ni dlm masa 5 minit ja?

akak tu ckp kat aku,dia bersalin time bukaan dia 5cm..dlm masa depa nk sorong dia pi dewan bersalin,bule lg dok mengata kat akak tu..kata dia manja la,baru 5 cm la..sampai ja kat doktor,blom sempat doktor pakai sarung tangan sebelah lg,baby dah kuaq dah..doktor marah sbb pa lmbat antaq akak ni mai kat dia..terdiam la SN tu..akak tu ckp ni anak no.3 dia,dia dah dpt rasa dah bila masanya dia nk bersalin..patut SN jgn amek ringan benda ni..kesian aku tgk kak tu..yg kesian,depa x kol abaq kat hasben dia kata dia nk bersalin..sedangkan sblum tu aku dengaq SN tu ckp depa dah kol abaq..hasben dia dpt tau pun lps akak tu balik mai katil..akak tu sendiri yg kol hasben dia..smpai aku balik,SN yg marah akak tu mmg x mai langsung kat wing aku..

*ni pengalaman aku ya,bukan aku nk komplen..hehee*

No comments: